Ogłoszenie nr. 152796
- Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- Aplikant
- Wydział Inspekcji
Wymiar etatu: 1
Miejsce wykonywania pracy: Warszawa, Płock, Ciechanów, Ostrołęka, Garwolin
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Aplikant do spraw: stanowisko przygotowujące do pracy na stanowisku inspektora transportu drogowego w Oddziale Wydziału Inspekcji
Osoba na tym stanowisku:
- uczestniczy w zajęciach teoretycznych i zajęciach praktycznych realizowanych w ramach kursu specjalistycznego, których celem jest przyswojenie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego
- w ramach praktyk uczestniczy w czynnościach inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykonywanych w terenie, do których należy w szczególności prowadzenie kontroli drogowych i kontroli w siedzibach podmiotów wykonujących przewóz drogowy oraz sporządzanie dokumentacji pokontrolnej celem zdobycia odpowiedniej praktyki w pracy w terenie
- składa egzamin kwalifikacyjny II stopnia celem zdobycia kwalifikacji zawodowych inspektora transportu drogowego.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- Wykształcenie: średnie potwierdzone świadectwem dojrzałości po zdanym egzaminie maturalnym
- Prawo jazdy kat. B
- Ukończone 23 lata na dzień 2 marca 2026 r.
- Znajomość przepisów prawa, m.in.: ustawy o transporcie drogowym wraz z aktami wykonawczymi, ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o drogach publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego Komunikatywność, zarządzanie stresem, samodzielność, myślenie analityczne, gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy, rzetelność i terminowość
- Posiadanie wymaganego stanu zdrowia
- Posiadanie nienagannej opinii
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Podpisane CV i list motywacyjny
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
- Wykształcenie: średnie techniczne o specjalności samochodowej
- Prawo jazdy kategorii C
- Uprawnienie diagnosty samochodowego
- Doświadczenie zawodowe od 6 miesięcy - udokumentowana praktyka w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.
- Język obcy: znajomość komunikatywna języka angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
DOKUMENTY NIEZBĘDNE
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kserokopia prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie lustracyjne
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY DODATKOWE
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie prawa jazdy kat. C
- Kopie dokumentów potwierdzających uprawnienia diagnosty samochodowego
Termin składania dokumentów:
02-07-2025
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego Limanowskiego 29A 26-610 Radom
Inne informacje:
Co oferujemy:
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (trzynastka)
- Dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy (powyżej 5 lat)
- Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników.
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
A po zdanym egzaminie - dodatkowo:
- Dodatek inspekcyjny
- Nagrody uznaniowe
- Nagrody jubileuszowe
- Dofinansowanie do posiłków regeneracyjnych w okresie zimowym
- Ekwiwalent za umundurowanie
- Udział w corocznych szkoleniach z zakresu transportu drogowego
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- Ustalona ścieżka awansu stanowiskowego
- Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
- Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
Praca w terenie oraz praca biurowa.
Praca biurowa - praca przy komputerze powyżej 4h, obsługa urządzeń biurowych
Praca w terenie – kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi, prowadzenie kontroli w terenie, wysiłek fizyczny. Podczas kursu specjalistycznego zajęcia odbywać się będą w ośrodku Inspekcji Transportu Drogowego w Radomiu oraz w urzędzie. Część zajęć teoretycznych może odbywać się w formie zdalnej. Kurs składa się z zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych. W ramach kursu organizowane są zajęcia wymagające wysiłku fizycznego. Aplikant w trakcie zajęć praktycznych bierze udział w czynnościach wykonywanych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Aplikant jako uczestnik kursu specjalistycznego dla służby kontroli transportu drogowego, zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu kursu oraz regulaminu ośrodka, w którym organizowany jest kurs.
Uczestnik kursu specjalistycznego na czas pobytu w ośrodku szkolenia ma zagwarantowane wyżywienie i zakwaterowanie, materiały szkoleniowe oraz zwrot kosztów dojazdu na rozpoczęcie i zakończenie kursu.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Oferty przesłane drogą elektroniczną nieopatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym lub dostarczone faksem nie będą rozpatrywane.
- Aplikant po zdanym egzaminie kwalifikacyjnym II stopnia zostanie zatrudniony na stanowisku: młodszy kontroler transportu drogowego.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
- weryfikacja wiedzy – test wiedzy,
- rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego i/lub case study.
Ważne: przed rozpoczęciem kursu specjalistycznego na inspektora osoba wyłoniona w drodze naboru zostanie skierowana na badania lekarskie oraz psychologiczne w celu stwierdzenia braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-09-08
Aplikuj do: 2 lipca 2025
W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 152796" na adres:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego,
26-610 Radom,
ul. Limanowskiego 29a
lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP na adres skrytki: /WITDRadom/skrytka
lub w formie elektronicznej na adres do e-Doręczeń:
AE:PL-71798-57820-HBIVW-21
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 48 363-51-87 wew. 106
lub mailowego na adres: kadry@mazowsze.witd.gov.pl
- Dokumenty należy złożyć do: 02.07.2025
- Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Liczba stanowisk:
- 1
Wynagrodzenie zasadnicze:
- 6000,00 zł brutto
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu, ul. Limanowskiego 29A, 26-610 Radom
2) W Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Radomiu, został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych – Tomasz Paprocki, z którym kontakt jest możliwy pod adresem korespondencyjnym wskazanym powyżej oraz pod adresem email iod@mazowsze.witd.gov.pl
Należy pamiętać, iż powyższe dane służą wyłącznie do kontaktu w sprawach związanych bezpośrednio z przetwarzaniem danych osobowych i nie dotyczy on udzielania informacji dotyczących przebiegu procesu rekrutacyjnego, w szczególności informacji o ofercie, statusie zgłoszenia, kryteriach ani wynikach rekrutacji.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w prowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym, w celu „Wyłonienia kandydata do zatrudnienia w korpusie służby cywilnej, po zweryfikowaniu wymagań zgodnie z ustawą o służbie cywilnej oraz kodeksu pracy na podstawie:
· art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) - wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w zakresie prowadzonego postępowania rekrutacyjnego,
· art. 9 ust. 2 lit. b) RODO wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora, albo osobę, której dane dotyczą w dziedzinie prawa pracy;
· art. 10 RODO - sprawdzenia niekaralności;
· art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w związku z art. 4 pkt. 11 lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO na podstawie zgody przetwarzanie danych niewymaganych przepisami prawa, przekazanych przez Pana/Panią w przesłanych dokumentach w celu uwzględnienia w procesie rekrutacji;
4) Dane osobowe nie są udostępniane innym odbiorcom z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych takich jak:
· organy uprawnione na podstawie przepisów prawa do otrzymania danych osobowych,
· podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej z Administratorem umowy m.in.
Ø podmiotom świadczącym usługi logistyczne;
Ø podmiotom świadczącym usługi archiwizacji i brakowania dokumentów;
Ø podmiotom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie;
Ø podmiotom świadczącym usługi wsparcia merytorycznego (np. kancelarie prawne);
5) Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, aż do momentu wygaśnięcia obowiązków przetwarzania danych wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów dotyczących archiwizacji. Dokumenty nieodebrane w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia procesu rekrutacji w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone;
6) Posiada Pan/Pani prawo do:
• dostępu do treści swoich danych - korzystając z tego prawa ma Pan/Pani ma możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane,
• prawo ich sprostowania - korzystając z tego prawa można zgłosić do nas konieczność poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu czy przetwarzaniu danych,
• prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa można złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych, w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać,
• prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa można złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji, gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania
realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi,
• przenoszenia dostarczonych danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach przewidzianych w art. 20 RODO,
• prawo wniesienia sprzeciwu - korzystając z tego prawa można w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pana/Pani danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Pana/Pani wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do
przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uznane zostanie, że przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy prawa,
7) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zakwalifikowania złożonej aplikacji do dalszej weryfikacji oraz obowiązkiem wynikającym z Kodeksu pracy. W przypadku niepodania danych niemożliwe będzie dopuszczenie kandydata, kandydatki do dalszego etapu rekrutacji.
8) Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
9) Pana/Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.
Wzory oświadczeń
Oświadczenie w związku z ubieganiem się o stanowisko niebędące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej:
Archiwalne ogłoszenia
Aktualizacje do tej strony
Ostatnia aktualizacja strony miała miejsce 11-06-2025 o godzinie 13:35 przez Łukasz Woźniak